KÖPVILLKOR

Allmänt

Genom beställning på fibr.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Fibr/Primm AB.

Företagsinformation:
Primm AB
Yxkroken 19
828 33 Edsbyn

Kontakt:

help@fibr.se

+46738300489


Organisationsnummer: 559238-9380

Beställning

En orderbekräftelse skickas till din e-postadress när du slutfört din beställning. I bekräftelsen finner uppgifter om dina produkter, pris, mervärdesskatt och leveransadress. Är det något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss på help@fibr.se.

Betalning

Vi accepterar betalning via kredit- och bankkort och via Klarna. 

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-4 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Din beställning skickas med någon av Postnords tjänster Varubrev 1:a klass eller Mypack Home. Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar.

 

Varubrev 1:a klass - beställningar under 2kg
Leveranstid 1-2 vardagar från att din beställning har skickats från vårt lager. Levereras direkt till din postlåda. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras via sms/email och i Postnord App där du kan följa din leverans.

 

MyPack Home - beställningar över 2kg
Levereras till ditt hem och efter köpet kan du välja när, var och hur leveransen sker. Du aviseras via sms/email och i Postnord App med ett förslag på leveransdatum och tid. Du kan själv anpassa din leverans som t ex att välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren, eller att hämta ditt paket på ett av Postnords serviceställen.

Integritetspolicy

Här ger vi dig information om hur vi hanterar personuppgifter online. Alltså information som på egen hand, eller tillsammans med annan information, kan användas för att identifiera, kontakta eller lokalisera en specifik person, eller för att identifiera en individ. I denna policy förklarar vi hur vi samlar in, använder, skyddar eller på annat sätt hanterar dina personuppgifter.

När samlar vi in information?

Vi kan samla in information när du fyller i ett formulär, lägger en beställning eller på annat sätt ger ifrån dig information via vår hemsida eller våra sociala kanaler.

Vilka personuppgifter behandlar vi och varför behöver vi din information?

- Du som kontaktar oss via formulär eller beställning på hemsidan kan lämna personuppgifter i form av namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Dessa uppgifter behandlar vi för att kunna fullfölja vårt avtal med dig genom att skicka produkter eller ta kontakt med dig på din begäran. Du som går med i vår smakpanel kan i vissa fall lämna hälsorelaterad information om till exempel allergier. Denna information behöver vi för att genomföra aktiviteter med smakpanelen på ett säkert sätt och delas inte med tredjepart.

- Du som är samarbetspartner kan dela personuppgifter som t ex namn, adress, e-postadress, telefonnummer, foton. Dessa uppgifter behandlar vi för att kunna fullfölja vårt avtal med dig genom att till exempel skicka produkter eller marknadsföra våra produkter. 

- Dina personuppgifter kommer i den utsträckning det är nödvändigt behandlas i våra interna system, betalsystem vi samarbetar med (Stripe, Klarna) och vår logistikpartner (Postnord).

Vilka är dina rättigheter?

Du har rätt att få veta vilka personuppgifter vi behandlar, att återkalla ditt samtycke om att vi behandlar dina personuppgifter och att vi raderar personuppgifter från samtliga servrar. Detta gör du genom att maila vår kundtjänst.

Använder vi cookies?

Cookies är små filer som överförs till din dators hårddisk via din webbläsare (om du tillåter det). Cookies möjliggör för sidans system att känna igen din webbläsare och samla in och komma ihåg viss information. Vår e-handel finns på plattformen Wix som använder cookies för att t ex förbättra användarupplevelse och funktionalitet och analysera webbplatsens användning. Vi inhämtar samtycke genom att besökaren får godkänna cookies vid första besöket på hemsidan.

Priser

Priser anges i SEK och är inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser på hemsidan.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att foton återger produkternas exakta utseende då variation förekommer. Vi försöker alltid på bästa sätt att visa upp produkterna. Vi förbehåller oss rätten att ändra produktinformation så att den vid alla tillfällen överensstämmer med den produkt som för en given tidpunkt finns i lager. Notera att recept kan ändras även om förpackningen har samma färg/mönster. Produktinformation angivet enligt EU-förordning 1169/2011 finns alltid tryckt på förpackningen. Vid frågor om innehåll i en produkt som du köpt vid ett tidigare tillfälle vänligen kontakta kundtjänst.

Skada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans var vänlig kontakta vår kundtjänst.

Reklamation

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid kontaktas via mail (help@fibr.se) inom skälig tid, senast inom 1 år från köptillfället. Observera att den felaktiga produkten måste sparas tills dess att ärendet är löst. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1-3 arbetsdagar. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 7 dagar.

Ångerrätt

Vid beställning i vår e-handel har du som kund alltid ångerrätt i 14 dagar. Tiden räknas från den dag då du tog emot varan. Du är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Du ångrar ditt köp genom att kontakta oss vår kundtjänst för vidare instruktioner.

Ändring av villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren som då kommer att publiceras online på hemsidan. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.